2008-04-20

Hegyek-völgyek között…




…zakatol a vonat. Tényleg ott zakatol; Mo. egyik legvadregényesebb vasútvonala a Cuha-völgyi, amit átmenetileg megmentett az összefogás a bezárástól, de azt senki sem meri mondani, hogy végleg. Nem is hagyják parlagon a kérdést; a jóvő hétvégére szervezik a Cuha-völgyi Vasút ünnepnapját, ünnepségekkel, túrákkal, különvonatokkal. Nagyon helyes, tartsák is csak napirenden a kérdést, addig sem merik megszüntetni. Én meg, mivel utálom a tömegeket, ma mentem el ’túrázni a vonatért’, meg utazni is rajta. Mondjuk szerintem enyhén szólva lelombozó a ronda-koszos-lerobbant szerelvény, de gondolom ennyire telik a mávnak. Tudom, aláírom, megértem, nem járhat Flirt a Bakonyban, de mondjuk mégsem a leglepukkantabb vagonokra gondoltam előzetesen… A hajdani rosszemlékezetű balatoni személy jutott róla eszembe, csak ez nem cigányokkal, hanem túrázókkal volt tele. No de a Cuha-patak völgye… hát az megéri a ronda vonatot is, megér az mindent. Az egyik kedvenc helyem. Milyen csodálatos lenne – hadd álmodozzak egy kicsit – egy szép nosztalgiavonaton végigmenni benne… egy ál-gőzmozdony húzná, amiből nem vastag fekete füst, hanem csak bodor fehér gőz tódulna, csak a hangulat kedvéért; szép, régi vagonok sorjáznának utána, kovácsoltvas cirádákkal, tiszta ablakokkal, vagy akár üvegezés nélküli, nyitott kocsikkal; a kanyarokban, alagutak előtt lelassítana, hogy a T. közönség tudjon fotózni kedvére; és persze turistaszezonban közlekedne, csak ott, a völgyben, hogy ne ’személyszállítás’ legyen, hanem pusztán élmény, élvezet, gyönyörűség. Én megfizetném a jegy árát örömmel. Szerintem még sokan mások is, ha azt nézem, hogy a mai, lerobbant vonatért is mennyien küzdöttek.

http://www.fejer-tura.hu/2008/kulonvonat.html

Nincsenek megjegyzések: